Home / Genel / İlaç Alerjileri ve İlaçlara Bağlı Rinitler

İlaç Alerjileri ve İlaçlara Bağlı Rinitler

İlaç Alerjileri ve İlaçlara Bağlı Rinitler
İlaç Alerjileri ve İlaçlara Bağlı Rinitler

Tüm ilaçlar alerjiye neden olabilir. Ancak bazı ilaçlarla (ör: penisilin) alerji daha sık görülür. İlaçların molekül yapı özellikleri ve tedavide kullanım sıklıkları allerji yapmalarıyla yakından ilişkilidir. İlaca bağlı rinitlere (Rinitis Medikomentoza veya Medikomantöz rinit) ihmal edilmeyecek ölçüde sık rastlanır. Bunlardan ilk akla gelenleri aşağıda sıralanmıştır.:
· Reserpin, Guanetidin, Fentolamin, Metildopa ,ACE inhibitörleri
· Alfa adrenoresptör antagonistleri
· Topikal oftalmik beta blokörler
· Klorpromazin
· Aspirin
· Diğer steroid olmayan antinflamatuar ajanlar
· Oral kontraseptifler
· Uzun süreli dekonjestan burun damlaları veya kokain kullanımı

Polenler, akarlar, gıdalar gibi allerjenlere duyarlılık olup olmadığı allerji testleri ile tespit edilebilmektedir. Ancak Aynı Şey İlaçlar İçin Geçerli Değildir. Çünkü ilaçlar vücuda girdikten sonra birtakım biyolojik olaylara maruz kalır ve kimyasal yapıları değişime uğrar. Bağışıklık sistemi tarafından duyarlılık gelişimi bu yapısal değişikliğe uğramış moleküllere karşıdır. Bu nedenle ilaçlarla test yapabilmek için vücutta değişime uğramış bu yeni yapının elde edilebilmesi gereklidir. Bu konuda en önemli olan her ilacın allerjiye neden olabileceğini bilerek, Kendi Kendine Tedaviden Kaçınmaktır. Allerjiye neden olan ilaçların ismi mutlaka kaydedilmelidir. Bu kayıtlar ileride aynı veya benzer yapıda ilaçların kullanımını ve allerji gelişmesini önleyecektir.

Check Also

Alerjik Rinit Bulguları

Alerjik rinitdeki inflamatuar olaylar nazal mukozanın alerjenle karşılaşması ile başlar ve hücre infiltrasyonu ile sonlanır. …

Bir Cevap Yazın